برترین لوگو‌های دنیا چه مفهومی در پس پرده دارند؟
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
برترین لوگو‌های دنیا چه مفهومی در پس پرده دارند؟
تاریخ : جمعه 26 خرداد 1396
نویسنده : RmZiRn
رمزگشایی از لوگوهایی که هر روز می‌بینیم
برترین لوگو‌های دنیا چه مفهومی در پس پرده دارند؟
12 ارديبهشت 1396
ما در طول روز با انبوهی از لوگو‌های برندهای مختلف روبه‌رو هستیم، از کوچه و خیابان گرفته تا لباس تنمان. حتی گاها نسبت به لوگوی برند خاصی مثل برند خودرو یا لباس ورزشی تعصب هم داریم.

اما آیا تاحالا به این موضوع فکر کرده‌ایم که لوگوی برند محبوب ما چه مفهومی در پس پرده دارد؟ در این مطلب به بررسی مفهوم نهان لوگوی برتر دنیای برندها پرداختیم. با ما همراه باشید.

مرسدس بنز

اگر یک لوگو در جهان  وجود داشته باشد که با دیدن آن به یاد تجمل، قدرت و کیفیت بیافتیم، بدون شک آن نشان لوگوی بنز است. اما در پس این ستاره سه‌پر چه مفهومی نهفته است؟
اولین بار ستاره سه‌پر در سال 1870 توسط گوتلیب دایمبلر در نامه‌ای که به همسرش فرستاد، ترسیم شد. هدف دایمبلر از استفاده ستاره سه‌پر نشان دادن خوشحالی و افتخارش از موفقیت شغلی که بدست آورده به همسرش بود. از آن پس دایملر در تمام نامه‌هایش از ستاره سه‌پر استفاده کرد. بعدها پسران دایمبلر در کمپانی خودرو‌سازی خود به نام DMG از لوگوی پدر استفاده کردند. زمانی که کمپانی دایمبلر با کمپانی آقای بنز ادغام شد، به دور ستاره سه‌پر یک حلقه با نماد تاج افتخاری بر این برند اضافه شد. مفهوم ستاره سه‌پر در لوگوی بنز تسلط کامل بر آسمان، دریا و زمین است. 

نایک

لوگو نایک شاید از نام شرکت معروف‌تر باشد. برند برتر لوازم ورزشی که بسیاری از ستارگان و ورزشکاران محبوب طرفدار آن هستند. شاید جالب باشد که بدانید لوگوی نایک در سال 1971 توسط دانشجوی طراحی، کارولین دیویدسون تنها با دریافت مبلغ 35 دلار و با الهام از بال‌های الهه یونانی یه همین نام طراحی شد.

تویوتا

تویوتا بزرگترین شرکت خودروساز دنیا است و یکی از معروف‌ترین لوگو‌های جهان را دارد. ولی معنی این بیضی‌های درهم چیست؟ لوگوی تویوتا شامل سه بیضی است که دو بیضی درهم تنیده داخل نشانگر اتحاد قلب مشتری با محصولات شرکت و بیضی بزرگ که دو بیضی دیگر را احاطه کرده نشانگر پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا است.

لاکوست

همه ما برند لاکوست را با تی‌شرت‌های یقه‌دار ساده به همراه آرم تمساح روی سینه می‌شناسیم. داسنان برند لاکوست نیز از این قرار است.
در سال 1920 رنه لاکوست یکی از بازیکنان برتر تنیس آن زمان بود. در آن دوران رسم بر این بود که بازیکنان حرفه‌ای نام مستعاری برای خود انتخاب کنند. رنه نیز نام alligators به معنی تمساح را برای خود برگزید و روی تمامی لباس‌هایش آرم خود را چسباند.  در سال 1931 خط تولید برند خود را راه‌اندازی کرد  و تا سال‌ها برند اول ورزش‌های گلف و تنیس بود.

تسلا

اگر طالب خودروی الکتریکی هستید ولی نمی‌خواهید خودرویتان شبیه ماشین مستربین باشد، باید از ایلان ماسک ممنون باشید. ایلان ماسک رئیس کمپانی خودروسازی تسلا  تصور ما را نسبت به خودروهای الکترونیکی تغییر داد. حالا در پس لوگوی تسلا چه مفهومی نهفته است؟
البته کاملا مشخص است که نام کمپانی  به احترام مهندس و فیزیک‌دان مرموز نیکولا تسلا، تسلا گذاشته شده است و حرف T لوگو نشان دهنده سطح مقطع خودرو است. 

آمازون

آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است. علامت زیر لوگو به شکل لبخند است؛  یعنی: من از خریدم خوشحالم. من بدون اینکه خانه را ترک کنم تمام لوازم مورد نیازم را تهیه کردم. فقط این نیست. اگر دقت کنید علامت لبخند یک پیکان است که حرف a  را به z وصل می‌کند یعنی از a تا z هرچه بخواهید در آمازون یافت می‌شود. به زبان خودمان از شیر مرغ داریم تا جان آدمیزاد!

سوبارو

لوگوی سوبارو تنها گروهی از ستارگان نیست، بلکه برگرفته از صورت فلکی ثور است که در ژاپن سوبارو نام دارد. ستاره بزگ نشان دهنده "صنایع سنگین فوجی" بوده و پنج ستاره کوچک پشت‌سر نشانگر پنج شرکتی است که در پی ادغام تبدیل به شرکت "صنایع سنگین فوجی" شده‌اند. رنگ آبی پس‌زمینه به دلیل رنگ آبی محوی‌ است که ستارگان این صورت فلکی دارند.

یونی لیور

بدون شک یونی لیور یکی از برترین شرکت‌های پخش مواد غذایی و بهداشتی در دنیا است. تا حالا به این فکر کردید که معنی آن U بزرگ بالای اسم شرکت چیست؟
اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که U بزرگ متشکل از 25 نماد کوچک است که هرکدام با هدفی خاص در جای مناسب قرار گرفته‌اند که ما به بررسی دو نماد می‌پردازیم. بعضی از نمادها حس پیچ و تاب مو را القا می‌کنند به نشانه معرفی بهترین شامپو‌ها از برند ما تا حس شادابی دائمی داشته باشید. لوگوی زنبور کوچک را در گوشه ببینید. زنبور به نشانه اتحاد و همبستکی همکاران یونی‌لیور جهت پیشرفت روزافزون مجموعه است. جالب بود!

بی‌ام‌دبلیو

Bmw  خودروساز معتبر آلمانی در ابتدا کارخانه تولید ملخ هواپیما بوده و لوگوی امروزی این شرکت وام گرفته از آن دوران است. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که لوگو bmw به شکل ملخ در حال چرخش هواپیما است و رنگ آبی لوگو یادآور آسمان است. 

 

برچسب: 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , دریچه ی فن آوری اطلاعات , دانستنی ها , صنعت،معدن وتجارت , وسایل نقلیه , هنر(طرّاحی،نقّاشی،خطّاطی و...) , ,
برچسب‌ها: مجله ی دانستنی ها , اطلاعات عمومی , برترین لوگو‌های دنیا چه مفهومی در پس پرده دارند؟ ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» رنگی‌ترین تصویر دنیای مهندسی از یک دوچرخه‌سوار
» #1 LifeStraw
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» RAR for Android
» شماره گو
» PolyClock™ World Clock
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» آموزش تصویری برطرف کردن کرش فایرفاکس
» Photaf Panorama Pro 3.2.6 – گرفتن عکس پانورما در اندروید
» مجموعه 70 زنگ اس ام اس جدید و زیبا
» ترفند اندروید، چگونه یک موسیقی دلخواه به زنگ های پیشفرض اندروید اضافه کنیم؟
» اینترنت دانلود منیجر خود را رایگان رجستری کنید
» سرعت دانلود را پنج برابر کنید
» دانلود IDM - قدرتمند‌ترین نرم افزار مدیریت دانلود
» پايين ترين تعرفه سيم كارت هاي دائمي با بسته هاي عيدانه همراه اول
» 18 چیزی که احتمالاً دربارهٔ لامبورگینی نمی‌دانید
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» دانلود والپیپر فورد موستانگ با کیفیت HD
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» نقاشي رنگ و روغن واقعي توسط MaryJaneAnsell
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-1
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-2
» نقاشی های مفهومی و عجیب یک هنرمند لهستانی-3
» تصاویر دیدنی از عاشقان پیکان
» تصاویر دیدنی از عاشقان پیکان 2
» عکس های جالب و بامزه از دنیای اتومبیل ها
» کم کردن حجم موزیک
» انتقال دیتا به مموری با AppMgr Pro III (App 2 SD) v3.35 Patched
» افزایش سرعت و کارآیی ویندوز تنها با یک کلیک + دانلود نرم‌افزار
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» دانلود نرم افزار ربنا
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» خودروی جدید BMW مدل ۲۰۱۴ ۳۲۸d xDrive Wagon
» برنامه های ویرایش تصویر
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» نرم افزار طراحی برنامه زمانی مدارس aSc TimeTables v2014.11.12
» خلاقیت با استفاده از سیم + تصاویر
» مترجم "رایگان و آنلاین" در رایانه شما + دانلود
» "VLC Player" برای پخش تمام فایل‌های چند رسانه‌ای + دانلود

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409